Ahad, 18 Oktober 2009

What a Wonderful World

Minggu lepas aku ke Melaka, jalan-jalan cari idea dan imej untuk majalah aku. Atas bukit dalam runtuhan college, ada dua orang penyanyi jalanan. Bila kawan aku throw RM10, kanak-kanak sekolah yang ada ketika itu mula melontar lagi banyak "pitis" ke atas kain yang penyanyi tu hampar. Apa lagi, seronoklah mereka menyanyi, dari lagu sedih ke lagu "What a Wonderful World". Memang sedap mereka menyanyi.

Lagu tu dok bermain dalam kepala aku, tak keluar-keluar. Jadi aku keluarkanlah semula satu dari berkotak-kotak harmonika yang aku simpan sejak aku form 3 dulu, dan teruploadlah lagu tu kat Youtube.

Ada kawan aku tanya, pasal apa jadi S Jibeng masa main harmonika. Buka jadi S Jibeng, tapi mata roll bila syok sendiri, jadi kena tutup mata tu.



Tiada ulasan:

Pengunjung